5 May 2016

Bekalan Minuman Untuk En. Suami

Teks : Zaridah Hj Hashim
Image : Koleksi Jom Sihat Ceria

Assalamualaikum,

Dengan cuaca yang panas terik sekarang ini boleh menyebabkan mudah terasa haus dan letih. Mulalah macam-macam minuman terlintas difikiran kan?

Disebabkan rasa sayang ketat-ketat pada En. Suami, saya akan bekalkan minuman untuk En. Suami. Almaklumlah En. Suami saya kerja di kawasan loji dan perlu banyak kerja diluar yang panas terik. 

Sebelum saya beritahu, apa minuman itu, jom kita main teka-teka sekejap! Agak-agaklah minuman apa yang saya bekalkan untuk En. Suami? Saper tahu, sila angkat 'keyboard' anda. 

hihihi.....cepat-cepat teka!

Okey, Tadaaaaaaaa.....dibawah ini adalah bekalan minuman yang akan saya bekalkan untuk En. Suami setiap pagi sebelum beliau keluar bekerja untuk musim panas ini. Tak susah pun untuk menyediakannya, insya-allah setiap pagi selepas solat subuh saya akan sediakan minuman ini dan letakkan seketika didalam fridge. Biarkan rasa sejuk-sejuk sikit. 


Performance Drink, Produk SHAKLEE, Independent SHAKLEE Distributor, Pengedar Shaklee Kuantan, Info, Kongsi,

Dah tahukan! Apa lagi, mestilah Performance Drink dari Shaklee. 

Sebenarnya ini adalah minuman alternatif untuk En. Suami saya. Ya lah daripada beliau minum minuman isotonik lain yang mempunyai kandungan gula yang sangat tinggi dan berkarbonat. Jadi lebih baik saya bekalkan Performance Drink.

Performance Drink ini merupakan minuman isotonik yang ISTIMEWA kerana tidak mempunyai karbonat dan kandungan gula yang sangat minima serta membantu mengawal paras bendalir didalam badan kita supaya tidak terlalu kering dan tidak pula terlalu banyak. Kan BEST Performance Drink ni?

Jika dibandingkan minuman isotonik lain dengan Performance Drink memang banyak kelebihanannya.

Nak tahu apa kelebihannya? 

~ Bebas gas atau tidak berkarbonat.
~ Kurang kandungan gula (less sugar)
~ Tidak mengandungi lemak
~ Tidak mengandungi kolestrol 
~ Tidak mengandungi bahan tiruan, pewarna atau pengawet tambahan
~ Dirumus KHAS dengan kandungan sodium, potasium dan karbohidrat yang mencukupi
~ Mempunyai kadar natrium yang rendah dan mempercepat kadar penyerapan cecair (elektrolit) dalam tubuh sekaligus.
~ Membantu mengatasi masalah dahaga (sesuai sangat utk minum ketika bersahur di bulan puasa) - mengurangkan rasa haus
~ Bersifat isotonik iaitu minuman ini mempunyai jumlah kepekatan karbohidrat yang sama dengan darah kita. Kesannya ia akan mudah diserap dan sekaligus meningkatkan kadar gula di dalam darah dan impaknya- tubuh anda LEBIH CERGAS dan KURANG PENAT!

Mahu dapatkan juga Performance Drink untuk hidangan seisi keluarga? Boleh je. 

Sedap tau minuman Performance Drink ni.....kalau nak rasa.....jom order hari ini.



No comments:

Post a Comment

Hai rakan2, dipersilakan untuk memberi komen atau sebarang persoalan serta kritikan.

AzZa WaMeAz eShop © . Designed by MaiGraphicDesign